خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/25 - 13:43
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
کوچکی نژاد تاکید کرد:

حق سلامت مردم ایران آماج تحریم‌های یکجانبه آمریکا/ آمریکایی ها همچنان بر طبل تحریم دارویی ایران می کوبند

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس گفت:برخلاف ادعای دروغین عدم تحریم دارو، آنچه در عمل اتفاق افتاده مسدودکردن راه های پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز برای خرید واکسن کرونا است.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به موضوع تحریم های دارویی ایران و ادعای آمریکا درمورد معافیت اقلام بهداشتی و دارویی از تحریم ها،گفت:  تشدید  تحریم‌های آمریکا علیه ایران، مبارزه با کرونا را سخت‌تر کرده است.



وی افزود: هیچ کشور دیگری در جهان با این ویروس در کنار تحریم‌های "فشار حداکثری" آمریکا رو به رو نشده است و درد و رنج شیوع ویروس کرونا در ایران با همه جای دنیا متفاوت است.



کوچکی نژاد تاکید کرد: برخلاف ادعای دروغین عدم تحریم دارو، آنچه در عمل اتفاق افتاده مسدود کردن راه های پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز برای خرید واکسن کرونا است.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا همه کشورهای دنیا را تحت فشار قرار داده؛ اما شرایط در ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا، سخت‌تر است و با وجود اینکه هزینه‌های تأمین دارو و اقلام پزشکی فراهم است، تأمین برخی داروهای مورد نیاز و تهیه اقلام پزشکی برای مواجهه با کووید ۱۹ در کشورمان بسیار سخت است.



بیشتربخوانید:





عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با اشاره به کارشکنی آمریکا در پرداخت ارز برای واکسن کرونا،مطرح کرد: همانطور که رئیس کل بانک مرکزی هم مطرح می کند؛ پرداخت ها باید از کانال های مشخصی صورت گیرد که با تحریم های آمریکا مواجه است و شرکت های دارویی بایستی مجوز خاص از آمریکایی ها بگیرند.



کوچکی نژاد با بیان اینکه حق سلامت مردم ایران آماج تحریم‌های یکجانبه آمریکا قرار گرفته است،مطرح کرد: اگرچه آمریکا مدعی است تحریم های یکجانبه علیه دیگر کشورها مانع از صادرات کالاهای بشردوستانه مانند تجهیزات پزشکی،درمانی و دارویی نیست؛اما محدودیت های ناشی از این تحریم ها منجر به بن بست مبادلات بانکی و مشکلاتی در ورود و خروج ارز از کشورمان شده و واردات دارو و یا تامین مواد اولیه آن را با چالش  و محدودیت اساسی مواجه کرده است.



این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه متاسفانه در شرایط کرونا آمریکایی ها همچنان بر طبل تحریم علیه ایران اسلامی می کوبند، تصریح کرد: در حالی که بیماران برای تهیه داروهایشان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند،برخی در داخل و بسیاری از رسانه های معاند سعی در تطهیر اقدامات غیرانسانی آمریکا در تحریم ایران را دارند.






عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تشدید تحریم ها علیه کشورمان نشان دهنده نقض قوانین بین المللی از سوی مسئولان کاخ سفید است،تاکید کرد: در چنین شرایطی تحریم دارویی و تجهیزات پزشکی و عدم همکاری پزشکی بی معنا است و هر کشوری که با آمریکا همراهی و همکاری کند، ناقض آشکار حقوق بشر محسوب می شود.



عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه تحریم های ظالمانه و یکجانبه از سوی واشنگتن،تصریح کرد:  لجاجت مقامات ایالات متحده با تهران پابرجا است و در چنین شرایطی نهادهای بین المللی می توانند با افزایش فشار سیاسی، زمینه لغو تحریم ها را فراهم کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 310045
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار